Baza wiedzy

Poradniki

Najczęściej zadawane pytania/problemy

Podobnie jak w przypadku braku połączenia po wi-fi prosimy o wyłączenie i włączenie routera,  sprawdzenie, czy kable zasilające są wpięte prawidłowo do gniazdka zasilającego, sprawdzenie, czy kabel LAN jest prawidłowo wpięty do routera i urządzenia klienta, sprawdzenie, czy i jaka dioda LAN świeci na routerze. Jeśli klient korzysta z własnego switcha prosimy aby podłączył urządzenie bezpośrednio do routera.
Jeżeli problem występuję nadal to należy skontaktować się z BOK

Zalecamy umieścić router w centralnej części mieszkania, na wysokości ok. 1-1,5 m, fale sieci wi-fi mogą być tłumione przez elementy konstrukcyjne budynku. Warto zminimalizować przeszkody, które mogą zakłócać sygnał wi-fi (mikrofalówki, telewizory) oraz sprawdzić parametry techniczne urządzenia (karta sieciowa, klasa dysku twardego, konfiguracja). Proponujemy zweryfikować zasięg wi-fi na paśmie 2,4Ghz i 5Ghz, o ile urządzenia klienta obsługują dwie częstotliwości. Często w blokach mieszkalnych częstotliwość 5Ghz pomimo tego, że gorzej pokonuje przeszkody to jest mniej zakłóceń i pozwala na bardziej komfortowe korzystanie z internetu.

Umożliwiamy dokupienie publicznego adresu IP w cenie 15,00 zł miesięcznie.

Oferta dla klientów biznesowych zawiera publiczną adresację, możliwość ustawienia adresacji na urządzeniu klienta oraz możliwość krótszego czasu realizacji serwisu.

Większość dostawców gier wymaga w grach peer-to-peer posiadania przez użytkownika publicznego adresu IP. Istnieje możliwość dokupienia publicznego adresu IP.

W takich sytuacjach prosimy o zrestartowanie routera, sprawdzenie, czy kable zasilające są prawidłowo wpięte do gniazdka, sprawdzenie połączenia na innych urządzeniach, wyłączenie i włączenie połączenia wi-fi na swoim urządzeniu; sprawdzenie, czy łączy urządzenie łączy się z właściwą siecią wi-fi oraz czy wpisane hasło jest poprawne. Oprócz tego zalecamy sprawdzenie, czy na routerze świecą się właściwe diody,
odłączenie repeaterów i wzmacniaczy zasięgu.

Jeżeli problem występuję nadal to należy skontaktować się z BOK.

Rekomendujemy przetestować prędkość internetu na stronie pro.speedtest.pl ponieważ ta aplikacja jest certyfikowana przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. W przypadku nieprawidłowości zalecamy kontakt z biurem obsługi klienta. Certyfikowany pomiar jest jedyną podstawą reklamacji usługi dostępu do sieci Internet.

W domach jednorodzinnych konieczne jest wykonanie niewielkiego otworu w ścianie budynku w celu wprowadzenia kabla. Instalacja zakończona jest gniazdkiem abonenckim, do którego podłączamy router światłowodowy.

W blokach mieszkalnych, w starych typach budynków konieczne jest wykonanie instalacji na klatce schodowej i wprowadzenie kabla do mieszkania.

W nowym budownictwie wykorzystujemy zbiorczą instalację światłowodową i monterzy podłączają tylko router do złącza światłowodowego w mieszkaniu.

Koszt przyłącza do domów jednorodzinnych będących z zasięgu naszej sieci zależy od zakresu prac jakie musimy wykonać aby doprowadzić kabel do wnętrza budynku.

Nadpłata zostanie automatycznie rozliczona na rzecz kolejnej płatności.

Faktury wystawiane są 1-go dnia miesiąca, a termin płatności zobowiązania upływa 25-go każdego miesiąca.

Każdy klient posiada indywidualny numer konta do wpłat, który widnieje na fakturze. W tytule przelewu można umieścić numer faktury, ale nie jest to konieczne do prawidłowego zaksięgowania płatności.